day 11 – your siblings

nu kör vi en liten beskrivning om mina tre underbara syskon:

min översöta lillasyster vera, hon är nio bast (tio om två veckor faktiskt) och hon är redan så lik mig det bara går att bli i en yngre veration då så klart. jag bryr mig om henne så otroligt mycket, hon är min lilla otroligt jobbiga men rätt så underbara bebis haha. trots att hon frågar mig inprinsip varje dag:
"lollo vad ska jag ha på mig, kan du välja kläder till mig" *jag tar fram någon fin tröja och ett par byxor* hon: "neee den tröjan är inte fin" jag: "amen du frågade ju vad jag tyckte du kunde ha" hon: amen nee ta välj någon annan tröja" *jag tar fram en annan tröja* hon: neeee den är också jätte ful, vad ska jag ha lollo!!!!! jag: vera, du frågade mig vad jag tyckte så tog jag fram vad jag tyckte och du gillade inget av det då får du välja själv!!!" jag går där ifrån och hon skriker efter mig haha. syskonkärlek på högsta nivå. men trots våra små dagliga småbråk så älskar jag henne så otroligt mycket. skulle kännt mig så otroligt ensam utan henne. jag kan henne utan och innan vi är sådana tvättäkta systar. om jag kortfattat ska beskriva henne så är hon allt från blyg till galen, kärleksfull, en riktig utemänniska och öppen. hon är min bebis och jag älskar henne.

min otroligt vackra storasyster anna, hon är en sådan helt perfekt storasyster. vi är väldigt lika men ändå rätt så olika. skulle jag inte haft anna så vet jag inte vad jag skulle gjort, hon har alltid funnits där för mig i vått och torrt ända sedan jag var en liten bebis. hon är så otroligt omtänksam och generös. vet ingen som är så generös som henne, hon tar alltid hand om alla i hennes omgivning och gör allt hon kan för att dom ska må bra. ibland glömmer hon till och med bort sig själv. anna är som väldigt nära vän till mig, vi träffas så ofta vi kan (eftersom att hon inte bor hemma) då vi brukar springa runt på stan framför allt, för kläder är vår lilla passion som vi delar haha. jag kan berätta inprinsip allt för henne och hon är den absolut bästa storasystern man kan ha, utan tvekan. hon är min syster och jag älskar henne så väldigt mycket.

vet inte hur länge jag har letat efter en okej bild på min kära storebror och har letat utan något vidare resultat, så här får ni en från i sommras på alla tre. Men min storebror gustaf är så otroligt omtänksam, vilket alla mina syskon är. Vill alltid att man ska må bra och finns alltid där för en, oavsätt vad. Galet generös är han också. Han är en sån typisk storebror som gör allt för sina tre systrar. Jag träffar inte gustaf så speciellt ofta eftersom han jobbar på en båt och inte bor hemma men vi brukar ändå snacka hyfsat ofta, han ringer mig och frågar hur allt är osv. Han är beskyddande och så extremt rolig sen har han grym musiksmak haha.
Är så otroligt tacksam för att jag har mina syskon, vi står alla varandra väldigt nära och har alltid så otroligt roligt tillsammans. Trots att det är så väldigt stor ålderskillnad på oss fyra så står vi liksom ändå så pass nära varandra. Låter dumt att säga att när vi träffas så blir vi som en liten familj men finns ändå lite sanning i det. Eftersom att anna och gustaf är så mycket äldre än mig och vera så blir det ju så att samtidigt som dom har syster/bror -rollen så blir dom ändå lite som föräldrar för en liksom. Jag älskar allihopa så väldigt mycket och vet inte vad jag skulle gjort utan dom. Har utan tvekan dom bästa syskonen <3

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ahh så gulligt och fint skrivit. Du är en pärla hjärtat.

Vi är så glada att vi har just dig som syster.

Du är också väldigt omtänksam.



Puss

2011-02-16 @ 08:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0