emma rebecka

Emma och jag har känt varandra sedan jag var tre och hon var fem. Hon är som min syster, som jag alltid kan fråga om råd och samtidigt som vi kan vara otroligt seriösa men ändå galet oseriösa. Utan henne så skulle det kännts tomt eftersom hon alltid har funnits där för mig. Jag kommer inte ihåg det själv, men första gången vi träffades var på en lekplats utanför våra hus (då vi innan bodde grannar), jag var otroligt blyg men hon frågade om vi skulle leka och det var starten på en väldigt stark vänskap. Vi har känt varandra i tolv år nu skulle jag tro och jag tror att vi kommer hålla ihop mycket länge till. För trots att vi inte träffas så ofta så när vi väl träffas så har vi alltid det så otroligt kul och hon får mig att må så väldigt bra.
Och det är nog det som gör att det blir speciellt eller hur man ska säga för att det inte ska låta allt för konstigt haha.

Emma är en sån tjej som kanske inte riktigt vet hur otroligt bra hon är, hon är så otroligt vacker både på utsidan och insidan. Hon har en viss charm som gör en så otroligt glad. Hon älskar traditioner och julen är nog en av alla tider hon trivs aldra bäst på. När jag och emma träffas så gör vi ungefär samma saker de flesta gångerna, vi lyssnar på speciella 'emma-louise-låtar' och snackar ikapp om det som har hänt sedan sist vi sågs, vi fotograferar, snackar modebloggar, fikar, cyklar omkring och småsaker som bara blir så mycket roligare för att vi gör det tillsammans.
När jag tänker på emma så tänker jag på musik och artister som joshua radin, jose gonzalez, paolo nutini, norah jones, melissa horn, john mayer, maria mena osv. sådan speciell mysmusik om kärlek.
jag tänker på fotografier, emma är en sån otroligt duktig fotograf och jag tror att om hon verkligen själv vill så kan hon bli riktigt riktigt duktig och till och med professionell. jag tänker på sena sommarkvällar och små marknader och tivolin, skidor österrike 09, solens strålar mot fluffiga duntäcken osv osv.
hon är speciell på sitt eget lilla vis, vilket är något väldigt positivt. jag älskar henne otroligt mycket och jag är stensäker på att vårt vänskapsband inte kommer brytas trots att livet kommer ta oss överallt i världen men vi kommer alltid ha varandra.


Kommentarer
Postat av: Emma

åh louise, jag blir helt rörd här i min lilla håla! haha, det var så jäkla fint skrivet..du gör mig så glad!!!!! älskar dig så otroligt mycket, och aldrig ska vi skiljas åt! <3

2010-11-29 @ 21:20:12
Postat av: louise

emma: haha aweee då <3

2010-11-30 @ 07:26:09
URL: http://wwwasiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0